Busy Business - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wendy en Wesley Dijkman en Joosten - WaarBenJij.nu Busy Business - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wendy en Wesley Dijkman en Joosten - WaarBenJij.nu

Busy Business

Door: Wez

Blijf op de hoogte en volg Wendy en Wesley

05 Augustus 2006 | Australië, Sydney

Sow! Afgezien van Wen's update is er nog weinig gezegd over ons avontuur vanaf de landing. Dus bij deze een kort overzicht, want er is ZO veel gebeurd dat het langdradig zou worden dit allemaal hier te vermelden.

In Singapore zijn we na onze overnachting in het New Park Hotel op een rondrit door de stad (het land?!) Singapore genomen door onze Tourguide Margareth. Zij liet ons de meest belangrijke plekjes zien, zoals het symbool van de stad, het oudste chinese tempeltje en de Botanical gardens. Na de tour hebben we nog een paar uurtjes gedood in het zwembad van het hotel, waarna het tijd was om onze met 2 uur vertraagde vlucht naar Sydney te gaan halen.

Zoals gezegd zijn we veilig en wel geland, opgehaald en naar het Base Hostel gebracht. Dit is een prijzig optrekje, maar goed verzorgd en een goede start. Travel Active had dit voor ons geboekt, dus samen met onze Nederlandse mede-avonturiers hebben we de eerste paar daagjes een kamer gedeeld.

Deze eerste dagen bestonden vooral uit het regelen van alle documentatie etc, zoals het visum, een bankrekening, en telefoonaansluitingen. De jetlag maakte dit alles niet veel makkelijker overigens (denk je op dag 4 eroverheen te zijn, slaap je op dag 5 bijna 16 uur aan 1 stuk!). De zaterdagavond hebben we trouwens wel de bloemetjes buiten gezet in Kings Cross, Sydney's grote uitgaansbuurt (soort van Stratum's Eind gecombineerd met de Rosse Buurt...). Dit was erg geslaagd, en Wen kreeg hier ook een aanbod voor een baantje als afwasser door mede-stappers (maar heeft dit toch maar niet gedaan).

Woensdag was een behoorlijk spannende dag, omdat na verlenging met twee dagen het Base Hostel toch echt boven ons budget rees. We moesten die dag dus op huizenjacht, waar we dinsdag al het voorbereidende werk voor hadden gedaan. Bewapend met telefoonnummers, adressen en een opslag voor onze spullen gingen we op pad. Uiteindelijk tekenden we om 9 uur 's avonds met een vriendelijk mannetje voor een twin-room in een klein huisje aan Bondi Beach, buiten het centrum maar 5 minuten lopen van het hotste strand ter wereld ;-) Niet slecht!

Vanaf het moment dat we ons inschreven bij Work & Travel als beschikbaar voor werk, stroomden de aanbiedingen binnen. Het seizoen is nu nog laag, maar is binnen twee weken weer in volle gang. Vandaar is het vinden van werk momenteel erg makkelijk. Wez kon gelijk beginnen als schilder voor een bedrijf dat een nieuw kantoor ging betrekken, waar hij tot maandag terecht kan. Ook kunnen we a.s. donderdag beiden werken bij Cirque de Soleil, als barpersoneel(VET!). Daarnaast hebben we vandaag een cursus gedaan waarmee we in pubs en clubs met gokkasten kunnen werken. Aanstaande dinsdag nemen we daarbij nog een cursus Responsible Serving of Alcohol, waarmee we praktisch in alle horeca-gelegenheden aan de slag kunnen. En laten ze daar nu genoeg van hebben aan Bondi Beach!

En nu het moment waar velen van jullie al op zaten te w88: een aantal foto's om de verhalen mee op te sieren!

G'DAY, MATES!

• 05 Augustus 2006 - 05:38

Wen En Wez:

Oops.. de kaart met foto's niet bij ons.. Even geduld nog, a.u.b.!

• 05 Augustus 2006 - 06:37

Florian:

Joh W&W klinkt allemaal super relaxt, hopelijk moeten jullie ook een leip pakje aan bij Cirqua de Soleil :-)
    Levert prachtige plaatjes op. Goed om te horen dat de wind mee zit !!! Enjoy !!

• 05 Augustus 2006 - 09:01

Anja:

Vet cool!!! Bij cirque de soleil ook meteen he, toe maar :P
    Zo te zien genieten jullie en gaat alles lekker van een leien dakje :)
    kus!

• 05 Augustus 2006 - 09:31

Max:

Dat is een lekkere start jongens, zonder veel complicaties vooralsnog als ik het goed begrijp! Veel succes daarzo en ik wacht jullie volgende report af,

Max

• 05 Augustus 2006 - 10:20

Eva:

Jeetje leuk zeg! Hoe lang blijven jullie in dat huis dan? Tijdelijk toch? Anyway, geniet er van en veel plezier! Dikke kus

• 05 Augustus 2006 - 10:26

Daan, Mars En Kev:

Nou gelukkig gaat het goed met jullie!! Het is harstikke leuk om te weten hoe het daar gaat en zo te zien redden jullie je daar prima!! Veel plezier!! Groet Daan

• 05 Augustus 2006 - 11:04

Stijntje G.:

Zoals ik het lees is het niet echt slecht vertoeven daar aan de andere kant van de wereld, was graag met jullie mee gegaan ;-p
    Veel succes en plezier, en wez jongen we moeten ons eigenlijk wel aan onze afspraak gaan houden, dus je kan binnenkort een mailtje van me verwachten......

Kuske vaan diene Limbo

• 05 Augustus 2006 - 11:11

Rens:

Tof dat t allemaal zo goed gaat. Hopen dat t zo blijft gaan, je veel van australie zult zien en fris weer thuiskomt..

Rens

• 05 Augustus 2006 - 11:16

Monique:

Wat leuk om te lezen dat jullie goed en wel en min of meer gesettled zijn, en dat het qua werk vinden en dergelijk allemaal lekker gesmeerd loopt! Bondi Beach, is dat niet ook waar de Australische 'Het Blok' is opgenomen? Ik zat altijd enorm te kwijlen als ik dat heerlijke strand en die huizen daar zag, dus ben heerlijk jaloers op jullie! ;-) Veel succes in jullie nieuwe baantjes en geniet van de vrije tijd die overblijft!
    Groetjes,
    Monique

• 05 Augustus 2006 - 11:59

Paul:

Gaat Helemaal goed komen daar met jullie.
    Heel veel plezier daar, en geniet ervan !

Pi

• 05 Augustus 2006 - 12:39

Ilja:

Hai Wen en Wes,
    Wat cool zeg! KLinkt alsof het jullie allemaal (ondanks de jetlag) prima lukt daar! Ik had ook niet anders verwacht. Echt leuk om zo op de hoogte te blijven van ontwikkelingen!

Take care & dikke zoen
    X Il

• 05 Augustus 2006 - 13:26

Michael:

Vette verhalen! Zoooo ben jaloers gek!BONDI BEACH gek!Das een van de vetste stranden ter wereld!Kappen nou!Ben echt blij voor jullie!Groeten uit boring Nederland....veel succes daar!! ALL THE BEST!

• 08 Augustus 2006 - 16:38

Eline:

Ben echt blij voor jullie. Alles gaat goed: een huisje, werk... het kan alleen nog maar beter gaan. Vergeet niet van alles te genieten he en vooral van elkaar. De eerste foto van een koala is voor mij ;-)

Dikke kussen

• 09 Augustus 2006 - 12:51

Marianna:

Fijn te lezen dat alles oke is en zo te zien naar wens verloopt. Jullie avontuur is nu volop bezig!! T klinkt helemaal te gek. Toppie dat je meteen aan de slag kan.

• 09 Augustus 2006 - 21:08

Joop En Adrie:

Hoi Wendy en Wesley.
    Wat een avontuur beleven jullie zeg.
    Wij volgen jullie hoor.
    Nog heel veel plezier hoor.
    Groetjes van Joop en Adrie.

• 10 Augustus 2006 - 07:23

Ineke (zus Van Gerrit):

Hoi Wesley en Wendy, Ik lees intussen ook mee met jullie belevenissen. Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Geniet van alles. Groetjes!

• 10 Augustus 2006 - 19:40

Tiny & Gerard:

Hoi Wen & Wez.Laten die papa en die mama ook eens even wat op het web zetten. Gaat alles nog goed bij jullie? Waar blijven die foto's nou?? We zijn wel zeer benieuwd. En we blijven jullie natuurlijk volgen. Via deze weg lieve groetjes en xxx-jes van die Hollandsche Papa en die Hollandsche Mama.

• 10 Augustus 2006 - 19:41

Tiny & Gerard:

• 11 Augustus 2006 - 12:11

Ilona:

Hai Wen en Wez, het klinkt allemaal super daar! Ben blij dat jullie het onwijs naar jullie zin hebben en fijn dat er zo snel werk gevonden is! Krijg gelijk alweer heimwee naar dat mooie land! liefs Ilona

• 11 Augustus 2006 - 15:36

Zwager Mark:

Krijg alle verhalen keurig gebriefd door lief Luci hoor :) Dinsdag vliegen we jullie kant op...maar niet helemaal...Greetings Mark

• 11 Augustus 2006 - 21:42

Narani:

Ik heb net ff alle verhaaltjes gelezen. Klinkt echt super goed allemaal! Lekker de wijde wereld in!! Ik hoop dat jullie er echt met volle teugen van genieten.
    Miss jullie al!..

• 14 Augustus 2006 - 09:41

Jaukje:

Hee,

leuk om jullie avonturen te lezen! Blijf er van genieten! kus

• 14 Augustus 2006 - 21:16

Oude Lutten:

Foto's! Foto's! Foto's! (beginnen ongeduldig te worden ;o) )
    Leuk om mee te lezen, veel plezier daar!

Grt, Grt

• 20 Augustus 2006 - 18:17

Kika En Maarten:

Klinkt echt super allemaal! Zo te horen gaat alles goed en is het onwijs leuk.. Veel plezier!!

• 22 Augustus 2006 - 17:14

Riet:

fantastisch jullie verhaal.
    Fijn dat er ook een huis en werk gevonden is.
    Ga zo door

• 24 Augustus 2006 - 12:50

Rob:

gaaaat lekker jonges! Lowlands was, zelfs zonder jullie, nog erg leuk! geniet ervan

• 26 Augustus 2006 - 13:58

Arnout:

hello daar!!!
    gaat ie lekkuh guys? hard aant werk? :-) Ik denk dat jullie alleenmaar leuke Ozzies tegenkomen, want alle kutOzzies zitten hier in Bali. Grote bek, constant aan e zuip, respectloos en ze kunnen alleenmaar over surfen praten. Ze zien er ook nog eens allemaal hetzelfde uit. Buiten dat is het hier geweldig. 1 grote orgie van plezierige dingen. Dus als jullie zin hebben in surflessen op Bali....:-) Zoals het er nu naar uitziet blijf ik namelijk nog effekens. Ben beniuwd naar jullie picca's. Ik ga jullie trouwens bellen of ik heb jullie al gebeld. Have fun!

Arie van Bali

• 27 Augustus 2006 - 21:52

Jettie Joosten:

Lieve Wes en Wen,Wauuuw, wat hebben jullie al veel beleefd en gedaan. Heerlijk om te lezen temeer omdat ik daar zelf ook geweest ben. Sweet memories. Heb nog een leuk contactpersoon voor jullie . Een goede vriend van mij :David Scott die mij destijds heel veel heeft laten zien en verteld heeft over vanalles en ook aan goed werk geholpen had. Ook een muzikant Wes,heb hem al gemaild en hij vindt het leuk om jullie te ontmoeten . Hij woont heel mooi; 14 Glenhope road W.Pennant Hills Sydney
    Mobiel:0412-279837
    Hij is een geschikte vent, echt de moeite waard om te benaderen;breed georienteerd, houdt van reizen, surfen, muziek , cultuur etc.Bel hem maar en doe hem mijn groeten.hou ons op de hoogte , veel reisplezier in DOWN_UNDER van heel de familie. we denken aan jullie xxxxxx take care and have lots of fun liefs jettie

• 31 Augustus 2006 - 11:27

Wendy:

Beter laat dan nooit... toch nog wat foto's bij dit bericht! :-)

• 31 Augustus 2006 - 18:42

Monique:

Yay, nog meer foto's! :-D

• 22 December 2006 - 08:38

Tante Riet:

Het is een leuke site geworden. Wat een ervaringen. Fantastisch. Groeten aan onze tantes als jullie daar aankomen.
    liefs en nog meer plezier

Oom Jan en Tante Riet