Sydney: So Far, so very Good! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wendy en Wesley Dijkman en Joosten - WaarBenJij.nu Sydney: So Far, so very Good! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wendy en Wesley Dijkman en Joosten - WaarBenJij.nu

Sydney: So Far, so very Good!

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy en Wesley

31 Augustus 2006 | Australië, Sydney

Het werd hoog tijd voor een update. We weten dat velen van jullie nog steeds op foto's zitten te wachten, en via Chris (many thanx!) kunnen we heel binnenkort ALLE foto's op een (andere) website plaatsen, dus nog heel even geduld (en jullie moeten al zo lang w88 )...

Het werken bij Cirque du Soleil was erg hectisch, druk en leuk. We hebben vele Australische beroemdheden (die wij uiteraard niet kennen) dronken gevoerd met champagne en andere drankjes, zowel van achter de bar als ronddolend door het publiek. Het was namenlijk 1 groot feest met meerdere verdiepingen en een grote dansruimte. Helaas was dit feest pas na de voorstelling, dus hebben we daarvan niet veel gezien. Maar het cateringbedrijf was erg over ons beiden te spreken en dus kunnen we in Brisbane (wat ook op onze route ligt) direct bij hen aan de slag als we dat willen!

Hierna volgde al snel het volgende (saaie) baantje als 'stocktakers' bij UPS. Ook hier konden we samen aan de slag, dus wederom een dubbel inkomen als spaarcentje voor ons hippie-busje. Na een week was dit werk, bestaande uit het tellen van de voorraad IBM onderdelen, al voorbij en konden we bijna direct aan de slag bij het volgende 'Warehouse', ditmaal van EGL, waar ze o.a. Apple en Lexmark producten opgeslagen hebben liggen. Eerst bestond voor Wendy het werk uit het toevoegen van cd-roms in printerdozen en voor Wesley het uitsorteren en opbergen van werkgeheugenkaarten voor Apple.

Toen dat werk voorbij was, mochten we beiden bij hetzelfde bedrijf aan de lopende band aan de slag om Lexmark printers te voorzien van een nieuw onderdeeltje. Erg hersendodend werk, maar goed betaald. Zo goed zelfs, dat het ons is gelukt om afgelopen vrijdag een Toyota Torago busje op de kop te tikken voor maar 1000 Ozzie dollars! Dat is echt een koopje, en het busje is wat alles betreft in erg goede staat! Daarmee gaan we over een paar weken onze tocht langs de Eastcoast beginnen. Sydney is erg leuk en we zouden er eeuwig kunnen blijven, maar Australie heeft nog veel meer te bieden natuurlijk!

Door het vele werken was er nog maar weinig terecht gekomen van sightseeing in Sydney. Afgelopen weekend hebben we daar korte metten mee gemaakt. Zaterdag hebben we van Max, onze Franse huisgenoot, onze eerste surfles gekregen. We hadden zelf een surfplank (in goede staat!) bij het grofvuil gevonden waarmee we de golven hebben getrotseerd op Bondi Beach. Wez had al een voorsprong dankzij een eerste surfles van Arnout (nog in Nederland), dus hij heeft daadwerkelijk op de plank gestaan, terwijl Wendy al blij was dat ze met 1 knie op de plank kon hurken. Alle begin is moeilijk, maar zeker ontzettend leuk. Dat gaan we vaker doen! Hoe kan het ook anders, met zo'n prachtige surfstek vlak naast de deur!

Afgelopen zondag hebben we een 'Sydney Harbour Cruise' gedaan, die na het vertrek vanuit 'Darling Harbour' verschillende mooie plekjes van Sydney heeft aangedaan. De eerste stop was 'Circular Quay', vanwaar we direct toegang hadden tot het 'Opera House', 'The Rocks' en de 'Harbour Bridge'. Na een bezoekje aan het 'Museum for Contemporary Arts' (ff cultureel doen voor onze ouders ;-P) hebben we een gezellig marktje bezocht in de oudste straat van Australie, George Street, en daarna was het alweer tijd om terug te gaan naar de boot die ons naar de volgende plek zou brengen. Het Opera House (waar Wez al binnen is geweest tijdens een baantje om een ruimte gebruiksklaar te maken voor een diner, de geluksvogel!) en de Harbour Bridge gaan we een volgende keer nog wat uitgebreider bekijken.

De boottocht voer ons langs 'Luna Park', 'Shark Beach' en 'Shark Island' om vervolgens aan te meren bij 'Watsons Bay' waar we een bezoekje brachten aan 'The Gap', een mooi uitzichtspunt over de zee vanaf een klif. Hier hebben we een prachtig plekje gevonden om te picknicken (lekker burgerlijk, haha) en van het immense uitzicht te genieten.

Na 2 uurtjes mochten we weer met de boot mee en konden we zien waar de 'Taronga Zoo' lag (de dierentuin van Steve Irwin, je kent hem wel), zodat we deze ook aan ons lijstje van 'things 2 do in Sydney' konden toevoegen. Terug in Darling Harbour hebben we nog even met een lekkere cocktail nagenoten van de boottocht, om vervolgens maar weer eens naar huis terug te keren. Want de volgende ochtend (en de rest van de week) moesten we weer vroeg op om wederom onze resterende hersencellen verder te doden aan de lopende band.

So far, so good! Er staat nog een boel op het programma, zoals jullie uit het bovenstaande wel kunnen opmaken. Wij houden jullie (onregelmatig) op de hoogte! En we vinden het erg fijn dat jullie met ons meeleven, bedankt voor al jullie lieve berichtjes!

Greetz from Down Under!

• 31 Augustus 2006 - 10:48

Wiets:

he wen en wez..
    leuk om weer iets van jullie te horen (wen de kinderen vragen nog steeds naar je)
    maar leuk dat jullie zo veel kunnen werken.. maar je moet ook nog gaan genieten van je tijd daar.. hier in nerderland is het saai en koud..
    nou ik kijk uit naar de foto,s..en wanneer gaan zijn de plannen om echt door te reizen?
    xje wiets

• 31 Augustus 2006 - 10:51

W00t:

2nd

• 31 Augustus 2006 - 10:53

Marc:

Geniet er intens van, je mist hier niks! Regen sinds jullie vertrek en het lijkt erop dat het nooit meer goed komt... ;)

Klinkt allemaal wel veelbelovend, jullie avonturen. Hou ze goed bij voor later!

Enneuh... denk niet te veel aan ons! Hier gaat het leven gewoon zijn gangetje :)

• 31 Augustus 2006 - 11:12

Hannah & Mandy:

Jullie wekken jaloezie bij ons op! Leuk om te lezen hoe het eraan toe gaat daar. Zelfs wij zouden graag lopende-band-werk doen in ruil voor een beetje Australische zon! Geniet optimaal lieve buurtjes! Xz

• 31 Augustus 2006 - 11:18

An:

Aaah! Klinkt echt supercool! Mag ik langs? :P
    Ik ben echt heeeeeel erg benieuwd naar de fotoz!
    kuzz

• 31 Augustus 2006 - 11:32

Wendy:

Er staan vast een paar foto's bij de eerste berichten om jullie ff zoet te houden! :-)

• 31 Augustus 2006 - 11:33

Mors:

hoe smaakt australische K@@S?

• 31 Augustus 2006 - 11:38

Anita Bahora:

Hey guys leuk om wat van jullie te horen en geniet er volop van en hou me op de hoogte gr anita

• 31 Augustus 2006 - 11:43

Maurits:

noooice! klinkt gezellig..pas op voor vleesetende kangaroos, weettoh!

• 31 Augustus 2006 - 14:30

Joop En Adrie:

Wat genieten jullie zeg.
    Wij lezen de belevenissen
    van jullie met plezier.

• 31 Augustus 2006 - 14:50

Marlies:

Hi, wat lijkt het me heerlijk om daar lekker in de zon te zitten! Geniet ervan, ook al moeten jullie af en toe bikkelen! Hoop dat jullie nog veel leuke dingen zullen doen en ik wens jullie een geweldige tijd toe. Liefs, Marlies

• 31 Augustus 2006 - 15:23

Joost:

Ben blij dat het goed met jullie gaat.
    Zuipen is trouwens vast beter voor je hersencellen als werken (en leuker :-) )

• 31 Augustus 2006 - 17:18

Daan, Mars En Kev:

He halloa,
    Eindelijk weer ff een bericht van jullie haha zo te lezen is het echt gaaf daar ben benieuwd naar jullie verdere avonturen.... XXX

• 31 Augustus 2006 - 18:38

Monique:

Wow, wat een verhalen, duidelijk never a dull moment in Sydney! Goed te lezen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben en wat ontzettend gaaf dat jullie een busje op de kop hebben weten te tikken! Veel succes met werken en HEEL VEEL PLEZIER met alles wat jullie doen als jullie NIET werken..! :-D
    Groetjes,

• 01 September 2006 - 06:27

Val:

alo!~
    wat ontzettend gaaf! ben ook razend benieuwd naar de foto's :) geniet er maar van, hier in nederland is t koud en kil.. kkijk uit naar jullie volgende bericht..
    besos, valery

• 01 September 2006 - 07:34

Ilo En Izzet:

Hai wen en wez,
    zo te horen hebben jullie het nog steeds onwijs naar jullie zin en wat gaaf van dat busje, dat wordt binnenkort dus australia onveilig maken!
    liefs Ilona en Izzet

• 01 September 2006 - 09:38

Cindy:

Echt mega cool wat jullie allemaal ondernemen!!! veel plezier !!!
    kusss

• 01 September 2006 - 12:40

Michael:

Ben echt blij dat het goed met jullie gaat!! Ben jaloers;)!! Denk dat meerdere huisgenoten daarvan last hebben! Hahaa...want hier is de "zomer" namelijk zo goed als voorbij! Blijf maar genieten!

• 01 September 2006 - 16:03

Frans:

hey wezz

Klink goed daar wel veel gewerkt zo aan het begin van de reis...misschien zie ik je over een paar daagjes.. vlieg de 6de naar sydney misschien ben je daar dan nog en anders kun je elkaar altijd nog ergens anders tegen komen

Frans

• 02 September 2006 - 10:59

Die Mapa:

Hai kids, jullie genieten er zichtbaar van en wij blijven jullie gezellig volgen. 'k hoor en zie dat de rest van de family ook meekijkt dus iedereen is in een keer weer "up to date". xxxjes die mamam en die papa

• 03 September 2006 - 11:13

Pheebsje:

Wauw,klinkt goed allemaal. Kijk alweer uit naar jullie volgende avontuur! hey, wen oefening baart kunst, straks ben je een echte surfbabe!kussies

• 03 September 2006 - 20:22

Corina En Hans:

Hartstikke gaaf allemaal.
    Geweldig. Veel plezier nog !!

xxx corina

• 05 September 2006 - 12:52

Marielle:

Leuk je ff gesproken te hebben via msn.......
    Zo te lezen hebben jullie het erg naar je zin en zit het met werk vinden ook wel goed!! Gaaf hoor dat jullie voor een hippiebusje sparen, lijkt me een heel avontuur........
    Hier in nederland gaat alles zijn gangetje. Nog 4 weken en dan krijgen we de sleutel van ons huis, kan niet wachten........

Kus Mariel

• 05 September 2006 - 19:05

Ward En Sas:

Wat een avonturen! Echt, wat hebben jullie al een hoop verschillende baantjes gehad!!! Spaarze, zodat jullie straks nog veel meer moois kunnen zien en leuke dingen kunnen doen. Geniet en plezier! Dikke XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 05 September 2006 - 20:42

Merel:

Hi Landhoppers, lekker joh dat julllie het zo naar je zin hebben, krijg zelf ook gelijk weer kriebels. Enjoy life there "mates" en ik blijf jullie volgen, is erg leuk om julllie belevenissen zo mee te krijgen.
    Liefs merel

• 08 September 2006 - 12:43

Ingrid:

Leuk zeg om zo mee te kunnen genieten! Mooie foto's. Als ik maar lang genoeg fantaseer dan zit ik bijna zelf in australie! Het ziet er zo uit dat jullie het naar je zin hebben. Had niet anders gedacht. Pas op elkaar en jezelf en ik gluur natuurlijk regelmatig of er een levenstekentje is!
    dikke knuf ingrid

• 10 September 2006 - 12:45

Chrisjoosten@home.nl:

hallo Wesley en Wendy,,

Ik heb jullie gebeurtenissen gelezen en kan me voorstellen, dat alles erg avontuurlijk is!!
    Ik hoop dan ook dat jullie er volop van genieten, want ten slotte kan niet iedereen zeggen; "Wij zijn in Australie aan het rondtrekken geweest".
    Ik zal jullie verhalen volgen en geniet er maar van!!
    groeten Chris en Bernadet,

• 11 September 2006 - 09:18

Laurons:

porno!

• 20 September 2006 - 12:11

Eline:

Hey mutseflutsen,

Het klinkt allemaal super en tzal alleen maar beter worden. Mis jullie wel al hoor, tis toch stiller in Huize Obrecht.

Dikke kus en knuffel!!!

• 24 September 2006 - 01:10

Jettie Joosten:

Ha Wes en Wen,geweldig al jullie avont-uren!Hebben jullie David Scott nog bereikt??tel.nr 0412-279837 echt de moeite waard,goede surfer en gitaarspeler, jullie zijn welkom!

• 05 Oktober 2006 - 13:47

Rob:

UPDATE! JEEEJ

• 18 Oktober 2006 - 08:45

Portia:

Dag helden!

Petje af hoor! Ik geniet van jullie verhalen! Wanneer komt er weer n update? Gaat dat busje nog toeren? veel plezier!

In afwachting, Port