Voor eenieder die het horen wil... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wendy en Wesley Dijkman en Joosten - WaarBenJij.nu Voor eenieder die het horen wil... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wendy en Wesley Dijkman en Joosten - WaarBenJij.nu

Voor eenieder die het horen wil...

Door: Wez

Blijf op de hoogte en volg Wendy en Wesley

02 April 2007 | Australië, Sydney

We zijn weer online! Na lang dwalen door dit warme continent, zijn we tot de conclusie gekomen dat we qua internet in Nederland erg verwend zijn geweest! Wanneer je buiten de (grote) steden komt, is er zo goed als geen internet beschikbaar! Als je geluk hebt, kun je in de locale bibliotheek (mits aanwezig) wel een computer met internet vinden, en wanneer een dorpje is uitgegroeid tot een stadje is er sporadisch een internetcafe in een achterstraatje. Helaas zijn beiden bijna altijd via telefoonlijn, en schreeuwend duur (3 dollar voor 15 minuten is niets…).

Grote steden hebben wat internet betreft wat meer te bieden qua hoeveelheid, en zelfs breedband (!), maar voor een backpacker met lege portemonnee blijft de prijs vaak een struikelblok…

Maar zoals gezegd, we hebben weer eens geluk! Internet gevonden op loopafstand van waar we wonen, dus tijd voor een update!
Twee weken geleden zijn we aangekomen op Tasmanie, het zuidelijke eiland dat zichzelf nog Australie mag noemen (maar dit eigenlijk niet wil… Tassie is een cultuur op zich!). Je kunt goed merken dat je hier op een van de laatste stukjes vasteland ten opzichte van de zuidpool zit, want ondanks dat het overdag op sommige dagen nog kan opwarmen tot een graad of 20, ‘s avonds dalen we tot vriespunt! Dat de klok weer is teruggezet en winter in aantocht is, draagt hier natuurlijk ook niet veel goeds aan bij. Globaal gezegd kun je zeggen dat het weer hier momenteel vergelijkbaar is met een Nederlandse herftst; koud, vaak bewolkt, constante dreiging (en het miezerig neerkomen van) regen, wat erg aangenaam is na ongeveer 8 maanden zomer…
Qua formaat is Tassie ongeveer twee keer zo groot als Nederland, maar de grote verschillen zijn dat er hier in totaal maar 500.000 mensen wonen, en er ongelooflijk veel bergen, bossen en rivieren zijn. Tassie is met recht het groenste stukje australie, dat over het algemeen erg warm, droog en leeg is.

Het plaatsje waar we nu alweer een week of wat verblijven, Geeveston, heeft een klein internetlokaaltje aan de locale basisschool! Op loopafstand van het backpackers resort waar we verblijven nog wel, wat neerkomt op een soort woonhuis met aanliggend campeerveld. Het huis, gerund door een lieve huismoeder zonder kinderen, bevat een paar gezamenlijke woonkamers met TV en DVDspelers, keuken en eetkamer. Er zijn ook 5 ‘dorms’; slaapkamers met 2 of 4 bedden, maar uiteraard slapen wij gewoon in onze eigen Deora Ozzie (a.k.a. The Wombat), het busje! Iedere ochtend rijden we uit om appels te plukken, momenteel bij twee verschillende boeren die ons uitwisselen afhankelijk wie van de twee werk heeft.

(...lees verder ook het stukje 'een stukje geschiedenis' voor de rest van ons avontuur ;)

• 02 April 2007 - 07:57

Laurens:

ik had de moed al opgegeven en stond op het punt om jullie zelf te gaan zoeken daar!!! :D

• 02 April 2007 - 08:39

Eva:

Leuk bericht!!!! Hoe lang zijn jullie inmiddels op pad? En hoe lang blijven jullie nog? Of wil je daar niet aan denken... Kan ik me wel iets bij voorstellen!

We gaan jullie missen bij de Paasbrunch volgende week...

GENIET!

XX Eva

• 02 April 2007 - 10:17

La Djaz:

Woohoo, you're alive!!! Relaxt!

• 02 April 2007 - 11:32

Eline:

Klinkt allemaal weer heerlijk jongens. Onthoudt alles goed, want als het een beetje meezit, zit ik met Joost ook in Australie rond november. Jullie moeten me dan alle hotspots even vertellen :-)

• 02 April 2007 - 11:57

Mo:

Ik zag jullie vanmorgen vroeg online komen op MSN, dus had al zo'n idee!! Moest helaas meteen door naar mijn werk dus kon geen gesprekje beginnen. Goed te lezen dat alles goed gaat, hoop dat jullie wat meer consistent beschikking zullen hebben over internet de komende tijd, want blijft erg leuk om jullie avonturen aan de andere kant van de wereld te lezen!
    Kan je nagaan, ik ben net terug van een weekje Oostenrijk en ik vond het gisteren alweer lekker om thuis te zijn... een weekje! In Oostenrijk!! ;-)

Groetjes en geniet van de herfst (hier begint het net lente te worden)!

• 02 April 2007 - 14:44

Wiets:

juuuuhh

eindelijk weer een beichtje van jullie..
    wen de kids vragen nog steeds naar jou, en hopen nog steeds dat je terug komt.. hihihi..
    ook had ik vernomen dat jullie langer weg blijven dat gepland klopt dat?

nou ik hoop dat er weer wat mooie verhalen komen..

kus

• 03 April 2007 - 09:29

Portia:

Wanneer komen jullie weer terug? Wil nu die hele reeks foto's wel eens zien!

Veel plezier nog en succes met plukken!

• 04 April 2007 - 08:32

Maurits:

Haha, welcome back!

• 05 April 2007 - 14:37

Mam Gerrit Valery :

hoi Wes en Wen!!!!!!!!
    Fijn weer wat van jullie te horen we dachten dat er iets mis was ook de mobiels van jullie geven geen contakt meer!!! Maar mooi dat alles goed is!!!
    Wen we willen je bij deze van harte alvast feliciteren met je verjaardag aan komende week en hopen dat je t ook daar gezellig zal hebben!!!!!!
    We horen t wel!!!
    Veel liefs van ons allemaal!!!!!!!!!!!

• 05 April 2007 - 14:52

Saskia:

Joepie, eindelijk weer eens bericht van jullie!!! Gek dat het bij jullie zo koud gaat worden, terwijl het hier steeds lekkerder is. Wat is dat nou, lees ik dat jullie misschien langer wegblijven, of is dat niet waar. Dat kan namelijk echt niet. Ik heb jullie op ons verjaardagsfeestje en Wen bij Beppo´s borrel veel te erg gemist en het kan niet nog langer worden dat jullie wegblijven!!!!!
    Is je zus al in aantocht Wen? Echt leuk dat ze komt joh!
    MISS YOU!!!!

KUS Sas en een klein kusje van Ward

• 05 April 2007 - 19:50

Katja:

Hey lieverds!!!!!!! Leuk van jullie te horen :-) Wendy bedankt voor je smsje een paar maanden geleden. Ik heb je geprobeert te bellen maar kreeg je niet te pakken. Met mij gaat het veeeeel beter. Het was even slikken. Maar ik heb nu een leuke jongen ontmoet. Ik heb hem naar saskia's b-day feest meegenomen, tis was weer erg gezellig. Wij hebben jullie onwijs gemist!

Veel plezier nog en we houden contact.

Dikke kussssssssssssssssssss, Kat

• 05 April 2007 - 21:13

Joop En Adrie:

Hoi Wendy en Wesly
    Wat leuk weer eens iets van jullie te horen. Wendy al vast gefeliciteerd met je verjaardag.
    We hopen snel weer iets van jullie te horen.En geniet er nog van de laatste maanden.