Koude douche - Reisverslag uit , van Wendy en Wesley Dijkman en Joosten - WaarBenJij.nu Koude douche - Reisverslag uit , van Wendy en Wesley Dijkman en Joosten - WaarBenJij.nu

Koude douche

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy en Wesley

11 Juli 2006 | ,

Zo vlak voordat we op reis gaan hebben we een aantal kleine tegenslagen mogen incasseren. Voor de zoveelste keer sinds de aankoop ervan 3 jaar geleden, is mijn computer gecrashed. Na veel bloed, zweet en tranen krijgen we het ding nu echt niet meer aan de praat. Gelukkig is huisgenoot Ivar zo lief geweest om ons zijn laptop te lenen voor de laatste loodjes. En gelukkig hebben we al onze bestanden die we niet kwijt wilden, nog op een back-up cd kunnen zetten.

Mijn telefoon vond dat ik nog niet onbereikbaar genoeg was, dus besloot deze een aantal functies af te sluiten. Ik kon spontaan niet meer in het menu waardoor ik mijn foto's en smsjes niet meer kon bekijken! Wederom hulp gekregen, dit keer stond Tamara paraat om haar oude Nokia aan mij te lenen. Dus ik ben weer gewoon bereikbaar! Van haar heb ik trouwens ook haar oude mobiel uit Australie met Australische simcard gekregen, waarop ik strax in Australie bereikbaar zal zijn!

Het nummer is: +61404105242

We hebben de laatste tijd flink gewerkt, en hard gespaard. Van te voren hadden we berekend welke kosten we zouden hebben en een strakke planning gemaakt voor de uitgaven. Dat betekende dat we niet alle leuke dingen meer konden doen die we wilden, maar we krijgen er natuurlijk een heleboel voor terug!

Een paar dagen geleden kregen we echter een kleine tegenvaller: de luchthavenbelasting was bijna 3x zoveel als we hadden berekend! Dat was dus alweer een koude douche, want dat geld hadden we nog niet, maar het moest wel betaald worden! Ook ditmaal was er hulp, want van mijn lieve ouders mocht ik het bedrag lenen. Over 2 weekjes krijg ik nog een keer salaris, dus kan mijn pa, die mijn Nederlandse bankzaken voor een jaar beheert, het er direct weer afpinnen!

Zo werd de koude douche weer langzaam warm. Iedereen bedankt voor de hulp!

Wez en ik zijn inmiddels hard bezig de kamer leeg te krijgen en de laatste puntjes op de I te zetten. De reiskriebels nemen toe en het besef dat we over 2 weken van nu in het vliegtuig zitten of net aan in Singapore zijn geland, begint langzaam te dagen...

  • 11 Juli 2006 - 12:29

    Marc:

    Het besef dat ik je over twee weken een jaar kwijt ben dringt ook angstvallig realistisch tot me door...

    Hoe dan ook wens ik je heel veel plezier tijdens je reis en kijk ik uit naar alle verhalen en foto's!

    Succes met de laatste loodjes.

    Liefs,

    Marc

  • 11 Juli 2006 - 12:33

    Hilde:

    He Wendy!
    Wat leuk dat je een weblog gaat starten van je supertrip! Ik wens jou en Wesley een hele mooie tijd toe. Groetjes, Hilde

  • 11 Juli 2006 - 12:44

    Daan:

    Nou nou een hoop gedoe nog voordat jullie gaan maar goed beter de tegenslagen vooraf dan tijdens zal ik maar zeggen hihi!! Nou luitjes hou ons op de hoogte en veel plezier!! Groetjes Mars, Daan en Kev

  • 11 Juli 2006 - 13:11

    Florian:

    Mmm, ik zal vast wel vervelend zij, maar wat zijn precies alle cijfers die ik dien in te toetsen als ik jullie wil lastig vallen met sms-jes ?

    En ik kom zeer waarschijnlijk wel langs aangezien ik nog wel even vrijgezellig zal blijven !!

  • 11 Juli 2006 - 13:21

    Eline:

    Hey mutseflutsen,

    Tja, dat hoort er allemaal bij, lieve schat! Paspoort kwijt, onverwachte bedragen betalen en ga zo maar door. Maar dat ben je straks allemaal vergeten als je omringd bent door koala's, kangaroes en surfende aussie's.

    Kus Elien

  • 11 Juli 2006 - 14:51

    Rob:

    HELDEN!

  • 11 Juli 2006 - 15:38

    Lieve Oude Luttighuis:

    Hoi Wen en Wez!

    Dat is wel even balen hoor! Maar ja, binnenkort heb je een jaar lang die nederlandse telefoon en computer niet meer nodig ... nog maar 2 weekjes toch!
    Wen, ik vond het heel leuk je te ontmoeten, Wez, c u when I'm 1 year & 2 months old!!! Mama vond het in ieder geval heel leuk om jullie vrijdag te zien.
    Een hele goede reis, veel plezier en heel veel kusjes!
    XXX LOL

  • 11 Juli 2006 - 19:12

    Jorina:

    weet niet hoe ik nou opeens op deze web log kom...hihi

    maar goed wens je heel veel plezier en zal zeker AL je updates lezen :D

    als je wendy lelyveld van de middelbare school bent...?!?!

    kortom groetjes van JORINA !!

    enjoy !!

  • 11 Juli 2006 - 20:39

    Roosje:

    nou de voorbereidingen zijn dan af en toe een tegenvaller maar het komt steeds weer goed!! zo zal het in downunder ook wel zijn!!xxx

  • 11 Juli 2006 - 20:41

    Roosje:

    enne o ja dit wilde ik ook nog ff kwijt!!leuk dat je me al toegevoegd hebt...zal je logboek zeker blijven lezen...ja en ook reageren hoor
    xxx

  • 11 Juli 2006 - 22:22

    Max:

    Wat een mooi open einde bij dit verhaaltje... ;-) xx

  • 11 Juli 2006 - 23:23

    Govert:

    jo veel plezier he. ik spreek jullie nog wel een keer.
    Groeten uit venlo

  • 12 Juli 2006 - 12:24

    Annelies:

    Ontzettend veel plezier daar Down Under! Altijd leuk om de wereld eens van de andere kant te bekijken! Mocht er nog een vaarwel-tot-over-een-jaar-borrel komen, dan hoor ik het wel!

  • 12 Juli 2006 - 21:16

    Saskia:

    He lieverts. Hopelijk verloopt alles vanaf nu wat relaxer! We spreken elkaar maandag Wen en hopelijk zien we elkaar ook nog een aantal keertjes voordat ik jullie een jaar moet missen, snif, snik... Succes met alles regelen.
    Dikke kus en knuffel ook van Ward.

  • 12 Juli 2006 - 21:43

    Mo:

    Lieve Wen & Wez,
    Jullie helaas maar heel kort gezien en gesproken afgelopen vrijdag, hoop dat straks op jullie feestje nog wel even over te doen!!!
    Wat een pech zeg, met al die moderne apparatuur, maar zoals iemand anders al opmerkte, dat valt straks als jullie in het vliegtuig zitten helemaal van jullie af. Nog heel even, en dan gaan jullie het avontuur van je leven tegemoet!! (maar niet voordat we uitgebreid afscheid genomen hebben natuurlijk, zoals het hoort!)
    Groetjes, liefs,
    Mo

  • 13 Juli 2006 - 09:41

    Evert:

    Rocking! Een avontuur voor de deur.... Kijk uit voor kangeroes de spontaan je autoruit intrappen en andere raare beestjes want die zijn er genoeg. Als er tijd is ook even langs in New Zealand; compleet anders en maar 3 uur vliegen! Geniet ervan ik zal jullie volgen.

  • 13 Juli 2006 - 15:08

    Talisia:

    Hoi Wendy,
    Wat ontzettend gaaf dat je nu eindelijk gaat, Sorry dat ik zolang niets van me heb laten horen.
    Ik hoor wel hoe het daar is. groetjes Talisia

  • 13 Juli 2006 - 23:42

    Laurens:

    :D komt gooooooed!

  • 17 Juli 2006 - 20:20

    Ineke & Guido:

    heey luitjes,

    Wat gaaf zeg!!! Guido en ik wensen jullie heel veel plezier,rustig aan, en kom heel thuis, we houden jullie site in de gaten!! Groetjes Guido en Ineke

  • 18 Juli 2006 - 10:09

    Linda:

    Hey wendy, ik heb hem gevonden hoor! Waardeloos dat er even wat dingen mis gingen zo op de valreep, maar ja dat houd je scherp. Zo moet je het maar bekijken! Hahaha daar weten wij in het Logeerhuis alles van ;) Wel grappig een vriend van me is nu door China aan het reizen en die houd hier ook een weblog bij, dus 2 vliegen in een klap voor mij! Veel plezier en zal nog wel eens een bericht achterlaten!! Liefs, Linda (vast wel je kortste collegaatje ooit!)

  • 24 Juli 2006 - 17:24

    Marielle:

    He wendy!!
    Helaas kan ik vanavond niet bij je afscheidsfeestje zijn, zit in drenthe!
    Bij deze wens ik je een hele goede reis en een geweldige tijd in Australie!!
    p.s ik ga je weblog volgen, leuk!!!!!
    Liefs Mariel

  • 08 Augustus 2006 - 17:39

    Je Nicht Corina:

    Hoi Wendy en Wesley,

    Hartstikke gaaf wat jullie ondernemen !! We zullen jullie reisverhalen het komende jaar volgen. Heel veel plezier het komende jaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy en Wesley

Wendy en Wesley vertrekken op 25 juli 2006 voor een jaar naar het beloofde land: Australië! Daar gaan we werken, geld verdienen en dat geld weer uitgeven aan het reizen naar de volgende plek! Ook een bezoekje aan Nieuw-Zeeland en Thailand of Indonesië staan op de planning. Beleef ons avontuur met ons mee!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 40484

Voorgaande reizen:

25 Juli 2006 - 25 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: